gandirea-negativa-ne-poate-ajutaTe-ai săturat să tot auzi: „gândeşte pozitiv”?
 
Când eşti plin(ă) de frustrare, griji sau nervi, cum te simţi când cineva îţi spune că nu ar mai fi bine să ai asemenea emoţii?
 
Cu toţii am experimentat şi experimentăm în continuare gânduri şi emoţii negative.
 
Aş putea spune că suntem chiar experţi în crearea lor – atunci când exersezi constant un lucru devii din ce în ce mai bun, corect? Oricine ar putea să dea lecţii în materii ca: „Îngrijorare analitică”, „Filosofia dezamăgirii” sau „Tehnici avansate de stres”.
 
Emoţiile care ne deranjează sunt acolo, nu putem ignora că există. Dacă vom încerca să le negăm, să le acoperim cu un covoraş frumos de pozitivism, în cele din urmă vor putrezi şi mirosul lor va ieşi la iveală şi mai rău.
 
Avem nevoie în primul rând să le conştientizăm, să aflăm de ce au apărut. Apoi putem să ne folosim de ele, să le transformăm pentru a ne creşte încrederea în sine şi pentru a ne duce la rezultatele dorite.
 
 

Am adunat 5 moduri de a specula puterea gândirii negative:

 

  • Orice emoţie negativă este un semnal de alarma pentru a corecta ceva, un mesaj preţios care îţi va spune ce nu merge bine. Totul este să îi acorzi atenţia cuvenită. Cum ar fi dacă ai ignora martorii de avertizare care se aprind la bordul maşinii tale?
     
    În acest articol vei descoperi care sunt 10 din cele mai întâlnite emoţii negative, ce mesaj îţi transmite fiecare şi cum să acţionezi pe baza acestor semnale.
  •  

  • Îngrijorează-te!
     
    Dar de data asta foloseşte griji pozitive
    , un concept foarte puternic creat de Maxwell Maltz în cartea Psycho-cybernetics.
     
    Ce faci când te îngrijorezi de obicei? Te gândeşti la ce va fi în viitor, îţi imaginezi ce s-ar întâmpla neplăcut.
     
    Pentru a transforma grijile în ceva util, fă acelaşi lucru – imaginează-ţi o posibilitate dar de data asta fă-o în legătură cu un obiectiv pozitiv!
     
    De fiecare dată când apar griji, utilizează-le ca pe un declanşator – schimbă imaginea fricii în lucrul pe care ţi-l doreşti. În loc să-ţi spui „oare ce o să fac dacă totul se va duce de râpă”, întreabă-te „oare ce se va întâmpla dacă voi reuşi?”
     
    Grijile pozitive te pot ajuta să vezi şi cealaltă posibilitate şi să iei decizii pe baza încrederii în viitor, nu doar pe baza fricii.
     

  • Foloseşte motivaţia negativă.
     
    Oamenii caută întotdeauna plăcerea şi vor să evite suferinţa, în orice aspect al vieţii. Problema apare atunci când durerea este prea mică în acest moment şi nu îndeamnă să acţionăm.
     
    Bănuiesc că ai aflat ce face o broască dacă o pui într-o oala care fierbe – sare imediat afară. Dar dacă o pui în apă rece şi măreşti focul treptat, broasca se acomodează şi nici nu îşi dă seama că este gătită.
     
    Te deranjează ceva la viaţa ta în acest moment dar totuşi nu faci nimic în acea direcţie? E timpul să creşti focul la maxim! Imaginează-ţi ce ai avea de pierdut peste 5 ani sau peste 10 ani dacă nu vei acţiona acum. Cum va avea de suferit sănătatea ta, ce se va întâmpla cu relaţiile sau finanţele tale, cum îţi vei irosi toţi aceşti ani?
     
    Trebuie să te avertizez că acesta este un exerciţiu intens, care crează emoţii puternice negative, şi este util doar dacă imediat după ce îl termini te duci şi acţionezi, faci ceva pentru a demara lucrurile în acea direcţie. Pentru că după acţiune te vei simţi imediat mai bine şi vei avea acea satisfacţie că lucrurile au început să se urnească!
     
    În acest caz folosim gândirea negativă apoi o aruncăm, nu păstrăm gunoiul în minte.
  •  

  • Îmbrăţişează vulnerabilitatea!
     
    Atunci când ne rănim, la nivelul pielii se formează o crustă dură care are rolul de a ne proteja de viitoare lovituri, până se vindecă rana. Din păcate uneori facem acest lucru la nivel emoţional – după ce suferim dezamăgiri, ne creăm o crustă care nu se mai vindecă, pentru a ne apăra de viitoare răni emoţionale. Problema cea mai mare este că acest ţesut de cicatrice emoţională ne apără şi de iubire, de conectarea cu ceilalţi.
     
    Vulnerabilitatea poate fi uneori un sentiment dureros, dar poate fi şi o putere pentru cei care nu se tem să se deschidă.
     
    Atunci când ne permitem să fim vulnerabili putem fi mai veritabili, ne putem conecta mai uşor cu ceilalţi. Şi dacă împărtăşim persoanelor potrivite suferinţa prin care am trecut, vom putea crea o legătură strânsă cu ei, vom arăta că suntem oameni şi nu roboţi.
  •  

  • Bucură-te de sentimentele negative!
     
    De fiecare dată când apare o problemă în viaţa ta, ai prilejul să iei decizia să descoperi un beneficiu ascuns care te poate ajuta tocmai pentru că ai întâlnit acea situaţie.
     
    Pentru a aprofunda acest concept, îţi recomand o carte despre cum au transformat oameni remarcabili tragediile din viaţa lor în triumf.
     
    Totuşi, ce facem dacă nu găsim nimic, oricât am căuta? Ne folosim imaginaţia pentru a crea un mod de a folosi acea dificultate!
     
    Doar atunci când acceptăm că lucrurile nu stau tocmai roz putem să şi speculăm situaţia în favoarea noastră. Află cum poţi face foarte uşor acest lucru în acest articol.
  •  
    Gândirea are un efect fenomenal asupra vieţii noastre. Ne ajută enorm atunci când reuşim să gândim pozitiv şi să vedem partea bună a lucrurilor.
     
    Dar nu este suficient, avem nevoie să ne cunoaştem mai întâi tiparele minţii, să ne dăm seama de ce avem anumite gânduri neproductive şi ce ne transmit acestea. Şi apoi putem să ne concentrăm asupra lucrurilor frumoase pe care le dorim.
     

    Nu există nimic bun sau rău, numai gândirea noastră face ca lucrurile să arate astfel.” ~ William Shakespeare

     
     

    Comentarii

    comentarii

    Powered by Facebook Comments