Justin_DevonshireJustin Devonshire este business coach, speaker şi expert în facebook marketing.

L-am întâlnit la conferinţa Born2Succeed, unde a avut un discurs inedit despre cum să învăţăm să învăţăm, şi am ştiut imediat că are lucruri foarte valoroase de împărtăşit.
 

Dragoş: Salut Justin, sunt foarte bucuros că ai acceptat acest interviu, pentru început, vreau sa te rog să ne spui câte ceva despre tine. Cu ce te ocupi în acest moment şi ce te motivează cel mai mult în ceea ce faci?

 
Justin: Salut Dragoş, îmi pare bine că îţi acord acest interviu.

În acest moment fac coaching cu antreprenori, consultanţi şi experţi care furnizează servicii, cu scopul de a le creşte afacerile şi a le preda principii de succes.

Sunt motivat să fac asta pentru că este o lipsă de „coachi” efectivi care să-i ajute pe aceşti proprietari de afaceri. Avem mulţi mentori sau furnizori de informaţie, dar informaţia nu este suficientă pentru a duce majoritatea oamenilor la succes.

Cu toţii avem poate prea multă informaţie, dar nu acţionăm. De ce se întâmplă asta?

Rolul meu ca şi coach este să te ajut să descoperi blocajele care te opresc să avansezi în afacerea ta. Abia atunci când ştim asta, putem aplica cel mai bun design şi cele mai bune strategii de marketing şi vânzări.

 
Dragoş: Cum ai început să activezi în domeniul coaching-ului?
 

Justin: Am început la vârsta de 16 ani, când am devenit instructor de arte marţiale.

Acest lucru m-a învăţat cum să antrenez oameni de toate vârstele şi cu diverse aptitudini, şi cum să descopăr şi să elimin punctele slabe.

Mai târziu am devenit antrenor personal şi am folosit aceleaşi abilităţi pentru a obţine rezultate uimitoare pentru clienţii mei.

Putem progresa mult mai repede atunci când ne concentrăm mai puţin pe tactici şi metode şi mai mult pe PERSOANE şi pe convingerile lor limitative.

Am devenit business coach după ce mi-am dezvoltat afacerea de consultanţă în fitness şi sănătate, astfel încât a ajuns cea mai populară în zona mea. Proprietarii de afaceri locale au început să mă întrebe despre strategiile mele, pe care am început să le împărtăşesc în seminarii şi workshop-uri locale.

 
Dragoş: Ce îţi place cel mai mult în coaching?
 

Justin: Cel mai mult îmi place să învăţ despre persoană şi chiar să văd că se luptă cu aceleaşi probleme pe care le-am avut şi eu în trecut.

De asemenea, este o experienţă excepţională atunci când văd antreprenorii că trec peste obstacole, acţionează şi au creşteri imense într-un timp atât de scurt.

Obiectivele lor se schimbă, priorităţile lor se modifică şi se dezvoltă ca persoană. Mai mult decât orice altceva, îmi place să văd oameni care au cunoştinţe sau abilităţi de experţi să obţină succesul pe care îl merită pentru că îi ajută pe alţii.

În acelaşi timp, este bine de ştiut că prin faptul că îi ajut pe coachi să aibă proprii lor clienţi, creez un efect de undă care se propagă şi prin care pot ajuta în mod indirect alţi oameni să-şi atingă ţelurile.

 
Dragoş: Sunt foarte mulţi antreprenori tineri în România care se luptă pentru a pune în funcţiune afacerile lor. Care a fost provocarea cea mai mare pentru tine atunci când ţi-ai început business-ul?
 

Justin: Cea mai mare dificultate pe care am înfruntat-o a fost depăşirea credinţei limitative că „nu sunt suficient de bun” la ceea ce făceam. Acesta este lucrul cu care se luptă cel mai mult antreprenorii.

Atunci când câştigi încredere în tine şi în ceea ce faci, vei găsi că este mult mai uşor să te promovezi şi să spui tuturor ce faci. De asemenea, faci şi mai multe vânzări pentru că încrederea ta este 99% din finalizarea vânzării.

Am depăşit aceste limite graţie unui exerciţiu pe care l-am învăţat de la un mentor. Mi-a spus că de cele mai multe ori, noi credem că serviciul nostru ajută doar un aspect din viaţa clientului.

Dar sunt 4 aspecte principale ale vieţii şi poţi să le creşti pe toate. Apoi mi-a zis să scriu cel puţin 10 moduri prin care serviciul meu va ajuta clientul în fiecare din aceste 4 aspecte.

Acestea sunt: Sănătate, Credinţă, Finanţe şi Familie / Prieteni.

De exemplu, dacă ajuţi un client să-ţi îmbunătăţească finanţele, ai putea crede că acesta este singurul lucru pe care îl faci.

De fapt, dacă te gândeşti mai bine, poţi vedea că aspectul financiar îmbunătăţit o va ajuta în acelaşi timp pe acea persoană să aibă mai multă încredere în ea însăşi, o sănătate mai bună şi relaţii mai bune cu familia ei.

Atunci când îţi dai seama cât de mare este efectul pe care îl ai asupra vieţii clientului tău, începi să crezi şi tu în tine.

 
Dragoş: Cum ajuţi oamenii care vin la tine pentru coaching? Poţi să ne spui în câteva cuvinte cum îi ghidezi pentru a-şi creşte afacerile?
 

Justin: Am un proces de 7 paşi prin care trec toţi clienţii mei. Începem prin examinarea credinţelor limitative pe care le au legate de bani, succes şi viaţă.

Apoi setăm obiective şi viziuni. După aceasta, îi ghidăm să targheteze un client specific pe care le-ar plăcea să-l ajute şi ce problemă vor să-i rezolve.

Apoi reîmpachetăm serviciile sau cunoştinţele lor într-un mod care este atractiv pentru clientul specific.

Următorul lucru pe care îl facem este implementarea celei mai eficace strategii pentru a obţine clienţi. Îi poziţionăm de asemenea ca experţi în industria lor şi le arătăm cum să ceară preţuri mai mari şi să facă mai multe vânzări.

În final, îi învăţăm cum să-şi creeze noi moduri de a crea venit pentru afacerea lor.

 
Dragoş: Având în vedere experienţa ta cu atâţia antreprenori, care este cel mai important factor pentru a avea succes în afaceri?
 

Justin: În opinia mea, cel mai important factor pentru succes este să crezi în tine însuţi şi în produsul sau serviciul tău.

Ai nevoie să crezi că serviciul tău este remarcabil şi să-ţi pui propria garanţie în el. Dacă ai ceva care ajută oamenii atât de mult, nu-ţi va fi frică niciodată să-l promovezi sau să împingi vânzarea.

Prospecţii tăi pot vedea când eşti insistent pentru că vrei bani, şi de asemenea pot vedea când eşti insistent pentru că îţi pasă şi pentru că ai încredere în produs.

Aşa că poţi crea ceva despre care ştii că ajută oamenii să rezolve o mare problemă. Ceva care te entuziasmează.

Sau nu o face deloc. Cei mai mulţi oameni nu se pot promova pentru că nu cred 100% în ceea ce vând.

 
Dragoş: Site-ul nostru vorbeşte mult despre obiceiuri şi despre importanţa lor în viaţa noastră. Ce recomanzi oamenilor pentru a-şi construi obiceiuri care să-i conducă la succes?
 

Justin: Succesul vine din eliminarea neesenţialului, nu din adăugarea mai multor lucruri.

Atunci când îţi dezbraci afacerea până la miezul ei, tot ceea ce îţi rămâne este:

1. Obţinerea de noi prospecţi;
2. Transformarea prospecţilor în clienţi plătitori;
3. Reţinerea clienţilor şi obţinerea de recomandări.

Îi pun pe clienţii mei să implementeze activităţi care sunt concentrate pe aceste trei lucruri în fiecare zi.

Adresează-ţi şi tu aceste zilnic 3 întrebări legate de afacerea ta:

– „Ce am făcut azi pentru a obţine un nou prospect?”
– „Ce am făcut să finalizez o vânzare astăzi?”
– „Ce am făcut astăzi pentru a-mi păstra clienţii mei existenţi?”

Dacă poţi să te concentrezi doar pe acestea pentru 30 de zile, îţi vei transforma întreaga afacere.

 
Dragoş: De ce eşuează atâţia oameni în vânzările şi marketing-ul online?
 

Justin: Cei mai mulţi oameni eşuează în vânzările online pentru aceleaşi motive pentru care nu reuşesc nici offline – nu au alocat timpul necesar pentru a învăţa principiile universale de marketing şi psihologia consumatorului.

Pentru a fi mai specific, cele mai mari 3 greşeli pe care le fac oamenii în marketing şi vânzări sunt următoarele:

1. Nu targhetează o audienţă specifică;
2. Nu înţeleg cum să scrie texte de vânzări care influenţează oamenii să acţioneze;
3. Nu investesc în afacerea lor pentru a-şi transmite mesajul.

 
Dragoş: Dacă ai oferi un singur sfat legat de marketing pe facebook, care ar fi acela?

 
Justin: Învaţă principiile marketing-ului înainte de tacticile marketing-ului (facebook este o tactică, iar cele 3 legi din întrebarea de mai sus sunt principii)
 

 
Dragoş: Justin, mi-a făcut mare plăcere să te intervievez, îţi mulţumesc foarte mult şi abia aştept să particip la seminarul tău.

 

Comentarii

comentarii

Powered by Facebook Comments