Paul_MelinteAm avut plăcerea să-i iau un interviu lui Paul Melinte, blogger la PaulMelinte.com şi fondator Billionaires Club România.
 
Paul m-a impresionat mereu prin determinarea lui în a face ceea ce îşi doreşte cu adevărat.
 
Dragoş Stoian: Salut Paul, pentru început te rog să-mi spui câteva cuvinte despre tine.
 
Salut, Dragoş!
Cred că cel mai important lucru pe care ţi-l pot spune despre mine este că mă caracterizează verbul “a şti”.
 
Sunt o fire foarte curioasă, încă de mic mi-a plăcut să citesc şi asta a făcut din mine un autodidact, de aici venind şi numele de “Autoeducaţie” al paginii de facebook pe care o administrez.
 
Dragoş: Ai început o cariera în armata – ce te-a făcut să renunţi şi să te apuci de afaceri imobiliare?
 
Paul: Am început ceea ce eu şi alţi tineri ca mine credeam că este o carieră, dar m-am trezit prins într-o cursa din care mi-a trebuit multă vreme şi mult curaj ca să scap.
 
De mare ajutor mi-au fost cărţile de dezvoltare personala, altfel probabil că eram şi azi acolo.
M-am apucat de imobiliare impulsionat de rezultatele unui fost coleg de armată care lucra ca agent şi de întâlnirea cu două doamne ce lucrau de asemenea în domeniu şi care, deşi nu mi s-au părut foarte pregătite, păreau ca o duc mai bine ca mine.
 
Dragoş: Cum ai început să fii interesat de dezvoltare personală şi blogging?
 
Paul: Cum îţi spuneam, încă de mic mi-a plăcut să citesc foarte mult. Pe la 14 ani citeam 2-3 cărţi pe săptămână, plus reviste de ştiinţă, ba la un moment dat mă interesa şi politica, aşa că uneori mai citeam şi ziarele de acest gen.
 
Cred că atunci mi-am imaginat pentru prima dată că voi fi scriitor, chiar dacă nu îmi imaginam că voi scrie pe internet.
 
Cât despre pasiunea pentru dezvoltarea personală… căutând la biblioteca judeţeană informaţii despre piramide, efectul de piramidă şi alte lucruri pe care eu le numeam la vremea respectivă “paranormal”, am dat peste primele cărţi de dezvoltare personală.
 
Daca nu mă înşel, cred că Napoleon Hill a fost primul. Oricum prea multe cărţi nu erau pe vremea aia, dar am continuat să citesc de la psihologie si NLP până la astrologie, psihanaliză şi tot ce ţinea în general de minte, suflet sau corp.
 
Eram fascinat de avalanşa de informaţii noi pe care le găseam şi căutam să găsesc în ele răspunsuri la problemele care mă frământau (cum ar fi timiditatea), chiar dacă erau multe cărţi (cum ar fi cele de psihanaliză) din care nu înţelegeam mare lucru.
 
Revenind la blogging, ideea de a-mi face un blog a venit în momentul în care am descoperit pe internet că sunt şi alţi români pasionaţi de dezvoltare personală.
 
Până acum câţiva ani nu cunoşteam niciunul şi îmi inchipuiam că sunt singurul 🙂
Îţi poţi închipui ce surpriză plăcută a fost să descopăr că sunt zeci de bloguri dedicate acestui subiect. Pot spune că viaţa mea s-a schimbat din acel moment.
 
Dragoş: Ce înseamnă pentru tine dezvoltarea personală?
 
Paul: Am scris la un moment dat un articol despre ce înseamna pentru mine dezvoltarea personală, dar ca să rezum în câteva cuvinte, dezvoltarea personală înseamnă să lupţi pentru a fi azi mai bun ca ieri şi să o faci cu plăcere indiferent de cât de greu ţi-ar fi.
 
Dragoş: Ai reuşit să slăbeşti 20 de kg în câteva luni şi ai alergat un maraton întreg (42 km). Cum ţi-au influenţat aceste lucruri încrederea în tine?
 
Paul: E greu de descris în cuvinte cât de mult îţi pot creşte încrederea în tine astfel de realizări. Ce pot spune este că până în acest moment nu am găsit o metoda mai bună.
 
Dacă am asemăna dezvoltarea personală cu o casă, încrederea în propria persoană ar fi fundaţia şi de la ea ar trebui să pornim.
Cu fiecare antrenament pe care îl făceam, cu fiecare kilogram pe care îl dădeam jos, simţeam că mai adaug ceva la această fundaţie şi devin mai puternic pe toate planurile.
 
Dragoş: Care a fost cel mai dificil moment din calatoria ta spre antreprenoriat?
 
Paul: Decizia! Din momentul în care am decis că nu voi mai fi angajat niciodată, totul a devenit mai simplu.
 
Nu primul pas este cel mai greu, aşa cum se vehiculează de obicei. Cel mai greu este să iei decizia că oricât de greu ţi-ar fi, nu te vei da bătut niciodată.
 
Aşa cum nu vei deveni maratonist dupa un kilometru alergat şi nu vei slăbi după o săptămână de mâncat sănătos, nici antreprenor nu te poţi numi după o lună, două sau chiar un an în antreprenoriat.
 
Antreprenor eşti abia în momentul în care nu te mai vezi făcând altceva în afară de asta. Antreprenor eşti abia în momentul în care ai coşmaruri în care te visezi ca fiind angajat.
 
Şi mai important, devii antreprenor abia în momentul în care înţelegi care este rolul antreprenorului în societate. Rolul antreprenorului este de a aduce valoare în vieţile oamenilor. Când înţelegi şi îţi asumi această misiune, atunci ai devenit antreprenor.
 
La începutul anului ţi-ai propus să câştigi 100.000 euro sau mai mult în 2014. Apoi ai transformat acest obiectiv în Billonaires Club România, care are scopul de a-i ajuta pe cei care se înscriu să câştige 100.000 euro în acest an. Cum ţi-a venit ideea acestui club?
 
Ideea acestui club mi-a venit analizând atât greşelile mele cât şi ale altora.
 
Am constatat că ceea ce ne lipseşte nouă românilor în mod special este încrederea. Şi pe undeva este normal că nu avem încredere.
 
Din păcate în acest moment mare parte din societatea românească se împarte în trei categorii.
 
Pe de o parte sunt cei care n-au scăpat şi nu vor scăpa niciodată de nostalgia comunismului. Aceşti oameni încă mai caută slujbe sigure (de preferat la stat).
 
Ei încă mai visează la vremurile cand aveai “casă şi masă” asigurate. Îmi pare rău că nu şi-au dat seama încă de faptul că nu vor mai exista niciodată vremurile în care cineva le va da ceva sau îi va forţa să faca „ceea ce trebuie”, asa cum te forţau pe vremuri sa mergi la muncă.
 
Apoi sunt aceia care înţeleg şi profită de beneficiile capitalismului, dar care nu înţeleg rolul antreprenorului aşa cum l-am prezentat mai sus.
 
Avem şi o a treia categorie, cei care ar vrea să creeze valoare, cei care ar vrea să schimbe lucrurile, dar care se sperie de ceea ce văd în jurul lor.
 
Oamenii ăştia nu au încredere în nimeni, iar fără încredere este greu să construieşti ceva.
 
Rolul acestui club este de a creea un mediu în care încrederea să fie ceva natural, astfel încât membrii săi şi afacerile lor să prospere.
 
Dragoş: Povesteşte-ne despre activităţile clubului.
 
Paul: După cum ştim, nicio afacere nu poate exista fără o echipă în spate, fără clienţi, parteneri şi furnizori.
Acest club îşi ajută membrii prin trei modalităţi: networking, educaţie şi promovare.
 
Momentan avem reuniuni lunare în Bucureşti, reuniuni pe care intenţionăm să le extindem în toată ţara.
De asemenea, lucrăm la un site la care vor avea acces atât membrii clubului, cât şi cei din afara sa.
 
Rolul site-ului este pe de o parte acela de a promova clubul şi afacerile membrilor, iar pe de altă parte va fi o platformă de networking la care vor avea acces doar membrii clubului şi în care vor fi postate informaţii şi resurse exclusiv pentru ei.
 
Dragoş: Cum ţi-ai propus să câştigi cei 100.000 euro, din ce surse? Nu e nevoie să ne dezvălui planurile tale, sunt curios doar câte afaceri diferite ţi-ai propus în acest sens.
 
Paul: Un lucru pe care mulţi oameni nu îl ştiu este că în acest momemt, deşi este în creştere masivă, piaţa de e-commerce din România este cea printre cele mai putin dezvoltate din Europa.
 
Deşi poate că pare trist la prima vedere, eu cred că putem transforma acest fapt în avantajul nostru.
Şi nu doar că putem, dar este datoria noastră ca antreprenori să facem asta.
 
Aşa că văzând lipsa de concurenţă din domeniul e-commerce am decis să facem (spun facem pentru că suntem o echipă, bineinteles) un magazin online în care să vindem produse artizanale româneşti. Credem că aceste produse merită să fie cunoscute mai bine, iar scopul nostru este să le promovăm în toata lumea.
 
Dragoş: Am observat că unul din scopurile clubului este să promoveze afacerile româneşti. Cum ţi-ai propus să influenţezi România prin activitatea clubului?
 
Paul: Pin intermediul acestui club dorim să influenţăm cât mai mulţi membri să facă afaceri bazându-se pe comorile neexploatate pe care le are această ţară.
 
Şi nu mă refer aici doar la artizanat. Recunoaştem sau nu, cu toţii ştim că avem o ţară frumoasă în care se pot face multe lucruri bune.
Eu locuiesc de câteva luni în Buşteni şi mi se pare incredibil că în Buşteni la magazinele de suveniruri găseşti în proporţie de 80% produse din Asia, şi nu româneşti.
 
Părerea mea este că ar trebui să fim mai naţionalişti atunci când vine vorba de produsele şi serviciile pe care le consumăm, nu doar la fotbal şi la proteste. Degeaba ţipi “hai Romania” sau ieşi în stradă şi protestezi faţă de corupţia guvernanţilor, dacă în acelaşi timp nu faci nimic pentru a promova afacerile şi produsele româneşti.
 
Înţeleg că de multe ori doar raportul/preţ calitate este cel care contează pentru consumator, dar cred că ar trebui să ne gândim şi unde pleacă acei bani şi dacă se vor mai întoarce vreodată în buzunarul tău.
 
În plus, dacă nu îţi place ce primeşti, ar mai fi o soluţie înainte să începi să cumperi “din afară”: pune mâna şi fă tu mai bine!
 
Oricum, eu cred că de multe ori cumpărăm marfa altora, nu pentru ca este un raport mai bun între calitate şi preţ, ci pur şi simplu pentru că ştiu să o vânda mai bine.
 
Dragoş: Paul, îţi mulţumesc mult pentru acest interviu, pot spune sincer că evoluţia ta m-a inspirat şi abia aştept să văd cum va creşte proiectul tău. Ce vrei să transmiţi în final cititorilor site-ului Obiceiurile Măiestriei?
 
Paul: Şi eu îţi mulţumesc, Dragos!
 
Cititorilor tăi vreau să le spun că avem nevoie de oameni care să decidă că merităm să trăim mai bine şi pentru asta nu avem altă soluţie decât să luptăm până vom reuşi.
 
Aşa cum am spus, decizia fermă este cel mai greu pas.
 
 
Mai multe despre Billionaires Club România poţi citi aici, iar pentru a te înscrie, completează acest formular.
 
 

Comentarii

comentarii

Powered by Facebook Comments